Каролина Средков: Имаме богат опит и знания

В търсене на по-спокойно място за семейството си, заедно със съпруга си и двете си малки деца Каролина Средков се премества от Полша в Севлиево, за да се присъедини към Центъра за споделени услуги (ЦСУ). Днес, години по-късно, като директор на Центъра се срещаме с нея, за да разкаже за личната си история и развитието на структурата, която през февруари отбеляза 14-ия си рожден ден.
Разкажи накратко за личната ти история как стана част от ЦСУ преди 12 години?
Всъщност може да се каже, че моето присъединяване към ЦСУ не беше случайно. През 2012 година заедно със съпруга ми и двете ни малки деца живеехме в Полша. Изпитвахме редица затруднения. Развивах се професионално, но ежедневието ни беше голямо предизвикателство. Със съпруга ми, който е българин, решихме да търсим възможности за преместването ни в по-малък град. Тогава случайно попаднах на обявата „Идеал Стандарт – Видима“, която съвпадаше с досегашния ми опит и се намираше в малко градче в Централна България. След финалното ми интервю в Севлиево, се разходих в града – много ми хареса! Хората бяха много приветливи и добронамерени и почувствах, че това може да е моето място. За щастие, Идеал Стандарт също реши, че съм успешен кандидат, и на 28 януари 2013 г. започнах работа като Ръководител управление на паричните потоци.
Какво се случи специално за теб през тези години, в които си част от ЦСУ?
Мога смело да кажа, че моята кариера в ЦСУ определено надмина очакванията ми. Дойдох тук да се уча на процесите, свързани с паричните потоци, и никога не подозирах, че ще управлявам целия център, и то толкова голям (в момента сме около 80 човека). Като важни моменти в моята кариера мога със сигурност да спомена: прогноза на паричните потоци и плащания, въвеждане на централизация на обработка за командировки в ЦСУ; централизация на управление на банковите извлечения и създаване на екипа по управление на вземания, интеграция на всички финансови екипи на българската компания в рамките на ЦСУ, създаване на екип за обслужване на клиенти и организация на централизиран външен одит за групата Идеал Стандарт. Работата тук е винаги интересна, винаги има нови проекти и предизвикателства, което много ми харесва, защото по този начин развивам все нови умения. Особено сега, покрай интеграцията с „Вилерой и Бох“, ЦСУ преживява много динамичен етап в своята история и се радвам, че това създава много възможности за нашите служители.
Кои са хората, които ръководят екипите и в какви направления?
В момента ЦСУ се състои от 7 екипа, като 6 от тях са свързани с финанси и счетоводство: Управление на задълженията, Управление по вземанията, Счетоводство и данъчно обслужване, Счетоводство и данъчно обслужване – България, Управление на паричните потоци и Финансово планиране и анализ, а един е посветен на обслужването на клиентите. Щастлива съм, че във всички тези направления работя със страхотни мениджъри, които се справят с различни предизвикателства. Това са: Надежда Гатева, Мима Евтимова, Малгожата Дончев, Николай Ненков, Ангел Гаргов, Димитър Солаков и Айлин Чаушева. Благодарение на техния богат опит и отлични лидерски качества, в екипите има дух на отговорност, екипност, желание за учение и развитие, и положително настроение. Бих искала сърдечно да им благодаря за усилията и отдадеността.
Какви са амбициите ви за развитие на ЦСУ?
Както вече споменах, интеграцията с „Вилерой и Бох“, както и нови съвместни проекти, създават много възможности за екипа на ЦСУ. В последните месеци добавихме нови функции, примерно консолидация на групови финансови отчети. Това е много сложна и отговорна материя и изборът на наш служител за тази роля показва нивото на доверие към нашата организация. Също така, от миналата година, екипът по финансови анализи подкрепя с анализи и отчети колегите на централно ниво, включително директни доклади за главното ръководство на Групата. През февруари стартира при нас също друга нова позиция, а именно – услуги за централния данъчен екип на „Вилерой и Бох“. Динамично се развива и екипът „Обслужване на клиенти“, където поемаме все нови процеси за нови държави, което създава нужда от специалисти с различни езици. Мисля, че имаме богат опит и знания, които биха могли да се приложат и в другите административни процеси. Имайки вече доказана марка в разширената група на „Вилерой и Бох“, вярвам, че такива по-интересни позиции ще има все повече!