Фотоизложба „Реките на България“
![21751848_1810992025612758_8433454353723849839_n](https://blog.vidima.bg/wp-content/uploads/2017/09/21751848_1810992025612758_8433454353723849839_n-620x264.jpg)
На 11 септември официално бе открита фотоизложбата „Реките на България“, която е финалната фаза на фотоконкурса „Реките на България“. Конкурсът бе част от инициативите в рамките на кампанията „25 години Идеал Стандарт в България“.
„Радвам се, че сте днес тук и Ви благодаря, че се включихте във фотоконкурса „Реките на България“, който бе организиран за работещите в нашата компания. Избрахме тази тема поради няколко причини: мисията на нашата компания е „Експерт в ефективното управление на водата“ – реката е поток, който ефективно може да бъде използван от човека; реката символизира промяната, тя тече и променя мястото, през което преминава – така и нашата компания със своите иновации променя и задава стандартите в индустрията и третата причина е, че реките в България излизат извън рамките на страната ни – така и ние с нашите продукти нямаме граници и сме познати извън България“, заяви Милена Богданова, директор Човешки ресурси Източна Европа, при откриването на изложбата. Тя благодари на всички участници и на домакина на изложбата Ирина Колбасова, директор на галерия „Видима“. Милена Богданова пожела да стане практика организирането на изложби в галерия „Видима“ на произведения на наши служители.
В конкурса се включиха близо 80 снимки на 29 участника, които бяха оценявани от тричленно жури: Ирина Колбасова – директор на галерия „Видима“, Деяна Денева – от фотографско студио „Фодиа“ и колега на участниците – любител фотограф – Людмил Недялков.
„Бяха предоставени много красиви фотоси, което затрудни журито и повярвайте, изборът наистина беше много труден и съпътстван от многобройни гледания на снимките. Въпреки наличието на фотоси, изглеждащи като истински картички, в крайна сметка журито единодушно реши да се придържа стриктно към регламента на конкурса – снимките да бъдат без допълнителна обработка, както и от снимките да се вижда Реката“, сподели Людмил Недялко за журирането. В допълнение Деяна Денева отбеляза, че изборът никак не е бил лесен, но е „впечатлена от емоционалния и естетически подход на участниците към темата. Има страхотни попадения – красиво е около нас.“
„За мен е удоволствие галерия „Видима“ да е домакин на тази фотоизложба“, каза Ирина Колбасова и продължи: „Галерията е част от тази нова 25 годишна история. Тя е част от голямото семейство на Идеал Стандарт и тази година навършваме 20 години. Радвам се, че такива красиви кътчета от България са споделени с нас.“
След изказванията откриването на фотоизложбата продължи с награждаването. За всички участници бяха предвидени награди – специална селекция бутилка вино и грамота, а за отличените от журито – първо място – уикенд в Хисаря, второ място – вечеря в ресторант „Щастливеца“, и публиката имаше по-специални подаръци.
Всички победители на жури и публика получиха книга – фотопътеводител „Крепостите на България“ с карта. Победителят на 1-во място е Искрен Мичев, р. Искър, който получи като награда уикенд в Хисаря, книга, вино и грамота; 2-ро място – Наталия Колева, сн. р. Росица с награда вечеря в ресторант „Щастливеца“, книга, вино и грамота и 3-то място – Мирослав Иванов, сн. р. Дунав – с награда книга, вино и грамота. Публиката отличи: 1-во място – Трифон Иванов, р. Росица – с награда вечеря в ресторант „Щастливеца“, книга, вино и грамота, 2-ро място – Василена Петрова, р. Веселина и 3-то място – Милен Дешев, р. Росица с награди – книга, вино и грамота.
За да вдъхнем живот на изложбата и след 22-ри септември, всеки, който я посети може да си избере снимка и да я постави на видно място в офиса или в дома си.
Фотоизложбата е едно от нещата, които си заслужават да бъдат видяни!
Скъпи организатори, уважаеми членове на журито,
Бих искал да споделя с Вас мнението на един от най-изтъкнатите български пейзажни фотографи на нашето съвремие относно обработката на снимите.
„Ако вникнем в същността на фотографията, като изкуство, ще установим, че не апарата/фотошопа правят снимката, а човека зад него. Тя е отпечатък на неговия творчески поглед. Всичко останало са помощни средства, също както боите и платното за художника.
Когато разглеждаме една пейзажна творба, следва да виждаме сцената, която автора е пречупил през своя мироглед. Не е редно да я бъркаме с репортаж от дадено място. Пейзажът не е еталон, еталон може да бъде стила на автора, комуто други да подражават.
Снимането на пейзажи не е само творчески процес. Есенцията е в това, да заснемеш правилното място в точния момент, иначе казано фотошоп в действие, когато природата сама излива кофите с боя и рисува. Умението е да уловиш този миг и да го покажеш без изопачаване.
След първата стъпка – натискането на спусъка, идва ред на втората – изцеждане на уловеното от фотоапарата докрай. Програмите за фото обработка дават шанс на заснетото да се приближи максимално до виждането на автора. Точно тук границата между реалност и фалш е тънка и с неумели действия лесно може да бъде прекрачена.
В крайна сметка, зрителя въприема пейзажа субективно, без да се пита за начина му на заснемане и обработка. Лишенията, които е претърпял фотографа, остават единствено в неговите спомени. На повърхността покълва само онова зрънце магия, преминало нусетно през обектива, в правилното време на правилното място.“
И още няколко въпроса на които всеки уважаващ себе си фотограф, още повече член на жури трябва да отговори без да се замисля дори за миг!
1. Колко вида качество на светлината има във фотографията?
2. Има ли връзка качеството на светлината с нейната температура?
3. Има ли връзка закона за светлината за обратните квадрати и фотографията?
4. Какво е хиперфокално разстояние?
5. При какви стойности Келвин се снима ако основния и единсвен източник на светлина е свещ?
Благодаря за вниманието!
За останалите участници ще имали награди!