Заводът за керамика празнува годишнина и 33 000 000-то изделие
33-милионното керамично изделие ще бъде произведено до края на седмицата. Това съобщи Валентин Ганев, директор на завода в деня на
годишнината 22 октомври. В завода от откриването му досега са инвестирани около 60 млн. евро. Служителите на керамичното предприятие, част от „Идеал Стандарт – Видима” АД са 1380, а 233-ма празнуваха своя 15-годишен трудов стаж.
Някои интересни факти в историята на завода:
През октомври 1997 г. е отлято първото пробно керамично изделие. Само за две години (2002-2003 г.)
Заводът се утвърждава като едно от най-ефективните и конкурентноспособни предприятия на Американ Стандарт в глобален мащаб. В резултат на което команията решава да инвестира в увеличаване на производствения капацитет с 40% – инсталирани са нова тунелна и шатълна пещ и друго основно обурудване. В рамките на следващите 2-3 години комапнята инвестира над 3 млн. долара в завода в Севлиево. През март 2004 г. в завода старира проект за използването на съвременна технология за проектиране и разработване на нови керамични продукти. Инсталирана е съвременна CNC машина и от ръчно създаване на прототипи на керамични продукти се преминава към използване на съвременна Pro-E CAD/CAM софтуерна система. Благодарение на успешнио реализираните проекти и натрупания опит днес завода в Севлиево е главният център при проектиране, развитие и внедряване на нови керамични продукти за компанията Идеал Стандарт Интернешънъл.
През 2005 г. заводът е сред първите предприятия в страната сертифицирано по интегрирана система за управление в съответствие с изискванията на стандартите ISO 9001:2000 за качество, ISO 14001:2004 за околна среда и OHSAS 18001:1999 за здравословни и безопасни условия на труд.
Същата година компанията получава Комплексно разрешително от Министерството на околната среда и водите, което й дава възможност да упражнява своята дейност, съгласно най-добрите налични техники за производство на керамични изделия и съответствие с екологичните норми и европейски директиви.
В края на 2006 г. е произведено 10 000 000-то изделие в завода за санитарна керамика.
През 2007 г. Заводът за санитарна арматура, заводът за санитарна керамика и Дистрибуционен център стават част от новосъздавалата се компанията „Идеал Стандарт Интернешънъл”.
В началото на 2010 г. стартира мащабен проект за технологично обновяване на завода. Инсталирани са общо 3 преси за отливане под високо налягане на мивки и пиедестали, с което 15% от капацитета на завода се прехвърля на тази съвременна технология. На мястото на освободения капацитет за отливане в гипсови калъпи се инсталират нови линии за отливане на технологично сложни изделия. Дизайна на линиите е разрботка на местния инженерен екип. В рамките на две години заводът успешно усвоява производството на технологично сложни тоалетни, които днес съставляват 40% от инсталирания капацитет за тази група продукти.
През 2011 г. подразделенията на „Идеал Стандарт Интернешънъл” в България се обединяват в една юридическа единица „Идеал Стандарт – Видима” АД.
От 2010 г. до днес керамичният завод в Севлиево е първият в Ideal Standard International, в който успешно стартира и се внедрява новата поточна организация на работа, при която се прилага принципите на т.нар. Lean производство. Тази производствена система в Идеал Стандарт Интернешънъл се нарича Ideal Way, в превод “Идеалния път”. По същество това са принципи на работа, при които в процеса на непрекъснато подобряване на ефективността на един производствен процес се ангажират всички работници и служители. Вместо класическите самостоятелни производствени участъци бяха изградени нови екипи по дължина на процеса, в основата на които са посветени три основни елемента: Хора-Продукт-Оборудване. До сега са сформирани над 70 работни групи, където работници и специалисти обсъждат и създават новата организация на работа. Вече са актуализирани или въведени над 600 работни стандарта и работниците са обучени да ги прилагат. Основните производствени участъци бяха трансформирани в 10 поточни линии, които се управляват от 5 производствени екипа. При това промените и адаптирането към новата организация на работа продължават. Целта е изграждане на един по-гъвкав производствен процес, който осигурява най-краткия възможен производствения цикъл от получаване на поръчката до нейното изпълнение и предаване стоката на клиента.